Nu ligger det på!

Brä’gårdn, tidig påskpyntning, tvättstugan och fårfioler! 

Efter gårdagens nattskift så fick jag det bästa uppvaknandet jag kunde få kl 11:20 och sen dess har det varit full fart. Tvättstugan var bokad till kl 13 så en brunch bestående av leverpastejsmackor och lasange fick det bli innan det bar av dit och lagomt när det var klart så ringde pappa som hade lovat mig att ställa upp med släpvagnskörning då min bil saknar drag. Karl Hedin var snabbt avklarat och jag önskar jag kunde säga det samma om helgstädningen och till råga på allt så kom det någon försäljare förbi som jag bjöd in på en kopp kaffe och lite skitsnack, han sa hela tiden att jag hade det så sjukt fint här hemma att han nästan glömde bort att kränga det han nu var där för att kränga,  jättetrevlig kille men det hela slutade med att jag inte köpte något och fortsatte med städningen. 

Josefin har också tjuvstartat med påsken och gömt påskägg bland blommorna här hemma. Skärbrädan var det. Nu är den klar, allt som fattas är en nyrökt får-fiol. Jag och Anders tog oss tid under skiftet igår att vrida/skruva till klykan så att den blev som jag ville ha den och jag/vi blev helnöjda!! 

Kommentera

