Nordkorea against the world

Jag har de senaste dagarna följt nyhetsflödet om Nordkoreas raketuppskjutning och ser här på morgonen mellan tvättmaskinerna att den tillslut blev ett fiasko. Eller blev det? De har ju hela tiden sagt att de med den här uppskjutningen har för syfte att få upp en vädersatellit, syntes någon satellit till vid uppskjutningen? (Ja jag förstår att om de hade någon satellit så sitter den inte direkt utanpå eller bakom raketen som en släpvagn) Kommer de att hitta någon i vrakdelarna? En till sak: jag läser att raketen ändå nådde 12-15 mil upp i rymden, hur långt upp behöver man nå för att vrakdelar inte ska störta ner till jorden igen?  

Jag tvivlar på att jag behöver säga åt världens regeringar att hålla ögonen på Nordkoreas men är det någon som ska ställa till det så känns det som att det är de där borta. Nästa bok att läsa blir nog den om killen som är den första som lyckats fly från ett Nordkoreanskt fångläger, nu ska jag bara komma på vad den heter…

2 thoughts on “Nordkorea against the world

  1. Lina skriver:

    Escape from camp 14, kan det kanske vara. ^^

Kommentera

