Slutspel

Igår var det ”slutspel” med korpinnebandyn på Hoforshallen och i och med det min sista match i Lädron, jag fick ett så pass bra erbjudande från ett annat lag som jag helt enkelt inte kunde tacka nej till. Jag har haft en jättebra tid i Lädron och jag önskar grabbarna lycka till i framtiden. Hur som helst… Vi åkte tyvärr ur i semifinalen mot det laget som vann hela cupen men jag tycker ändå att vi stod upp bra och de fick ingenting gratis, det blev inte bättre av att jag i första matchen fick en armbåge som jag förövrigt tror var gjord i betong rakt på vänstra sidans revben så att spela resten av cupen halvskadad kändes sådär. Det var någon som försökte lugna mig med ett par väl valda ord – Har du fått en smäll på revbenen, då kommer det att göra 10 ggr ondare imorgon. Det gör inte riktigt 10 ggr ondare men det gör ont när jag skrattar, nyser och hostar, vilken tajming då att jag ikväll ska till konserthuset i Gävle och förhoppningsvis få mig ett gott skratt plus att jag är lite småförkyld. 

Kommentera

