Stängd Loppis

Min mormor har packat ihop sitt pick och pack och flyttat lite närmare centrum, det kommer nog att bli hur bra som helst då det blir lite närmare affärer, vänner mm. Hon flyttar från en 2:a till en 1:a och då säger det ju sig självt att utrymmet inte blir detsamma så därför var hon tvungen att lämna en massa grejer kvar, en tant/kärring som har en butik med begagnade saker ska komma och hämta de saker som mormor inte kunde ta med sig men innan det åkte jag och Josefin upp för att kolla om vi kunde fynda något. Och SOM VI GJORDE!! En i stort sett oanvänd gammal matberedare med en massa tillbehör och original bruksanvisning, mamma har en exakt likadan och som jag fram till igår har varit avundsjuk på den. Nu kan jag baka,riva,vispa,mala,mosa och allt detta i samma maskin!! Det kunde inte bli bättre!! Jag hittade även en STOR kastrull som jag ska ha till att koka äppelmos och musselsoppa…

Kommentera

