Tidigare liv?

Jag känner 3 st som är scouter, en bor i Helsingborg, den andre på Drottningholm men nu kom jag att tänka på den tredje, Jens Fahlén. Han var den enda när vi i Born växte upp som var scout, just då tyckte man bara att det var töntigt utan att egentligen veta vad det betydde. Anledningen till att jag började tänka på det här var att orden ”Alltid Redo” kom upp mitt huvud här på förmiddagen när jag redan nu började att förbereda min utrustning till Måndagens planerade dagsutflykt. 

Eftersom mitt fiske de senaste åren enbart bestått av trolling har min draglåda utformats därefter dvs. mycket vobbler, en mindre uppdatering var därför nödvändig. Spinnare, lillöringen, bottenmete och powerbaitförrådet fylldes på. Bottenmete är väl inte någon favorit fiskemetod men jag ska absolut ge det en ordentlig chans på måndag och med det trevliga sällskapet jag kommer ha så spelar fiskelyckan mindre roll.

Jag gjorde i alla fall ordning ett bottenmete som jag tror kommer ge resultat, är det någon som vet vad man ska ha för bete när man fiskar regnbåge? Är det bara powerbait som gäller eller funkar gammal herdelig mask?

Taggad ,

One thought on “Tidigare liv?

  1. Roger skriver:

    ”Gammal hederlig mask” funkar, men räkor är bättre. De sitter fö riktigt bra på kroken.

Kommentera

