Fjällbergstur

27 kontroller av 40 och enligt min gps i telefonen 1,15 mil blev det idag. Igår när jag packade ryggsäcken och la fram kläder så sa fortfarande alla väderleksrapporter att det skulle regna hela dagen så dagens orientering kändes väldigt osäker, jag tänkte nämligen inte gå ut om det regnade. Jag vaknade vid 8:30 och drog spänt upp persiennen och såg att det var mulet och blåste stormvindar men det regnade inte, planen kunde alltså fullföljas.

Planen var att ta 22 kontroller men när jag ganska snabbt märkt att kartans skala var lite mindre än den fjällkarta jag senast ”orienterade” efter och avstånden alltså var betydligt kortare så blev det utan problem några fler. Kontrollen som låg längst bort låg bara några hundra meter från en plats där jag förra sommaren gjorde ordning en liten ”grillplats” så jag passade på att äta lunch där, lapskojs och lättöl med kokkaffe och ballerina till det dessert var det som bjöds, och som det smakade!

Jag var först lite osäker om vattnet jag hade med mig ( 2L ) skulle räcka och hade först planer på att ta med mer, som tur var struntade jag i det. Vattnet tog slut snabbare än vad jag trodde men jag gick förbi gott om stora bäckar där det gick hur bra som helst att fylla på min camelback.

Jag hittade en liten delikatess på vägen också. Några stenmurklor stod och bara väntade på mig men de var lite för några för att jag skulle plocka och ta hem dem.

Taggad , , , , , , , ,

Kommentera

