Som utlovat

Ja jag har i alla fall fått sova i natt men eftersom vi var i stort behov av ett besök i tvättstugan och det fanns en tid ledig kl 7 idag så blev det inte särskilt många timmar, sova hinner man göra i graven!

Till saken! Jag och Jansson var som sagt och fiskade lite i lissjön igår. När klockan slog 8, startskottet brann av och väckte de fåglar som i träden runt sjön tagit sovmorgon så hade vi redan gjort i ordning bottenmetet så att det bara var att kasta ut och det tog inte mer än 20 minuter så hade vi fått en varsin regnbåge på dryga kilot. När vi kom upp till sjön kl 6:30 så tyckte vi att vi var i riktigt god tid men av sjöns ca 6 vindskydd så var alla redan upptagna, i vissa låg det till och med folk och sov, de hade alltså åkt upp kvällen innan. Nästa år gör jag samma sak och paxar den största bryggan och vindskyddet för endast rörverksfolk med familjer.  Igen så är jag för dålig på att fota från den här händelsen. 

Vad är en bal på slottet? För Julia och Fredrik så hoppas jag att det är och kommer att vara ett roligt/trevligt minne. Jag ska vara ärlig…Jag var sjukligt skeptisk till att åka in till Gävle för att just kolla på bal men vad gör man inte för att få umgås med bästaJosefin och se favoritsvägerskan med kavaljer finklädda * Host! För en gång skull *Host*. Allting visade sig vara väldigt trevligt och jag har fått en helt annan respekt fotografer, jag agerade nämligen fotograf med videokamera igår och jag är verkligen inte stolt över vad jag presterade, jag ska aldrig mer klaga på något tv-program där det zoomas ut och in och någon skakar som ett asplöv. 

Eftersom allt blev så sent och middagen inte skulle laga sig själv så bestämde jag och Josefin oss för att betala någon för att lag middag åt oss helt enkelt. Tur att Hofors är lika tätt på pizzerior som Lissjön är på vindskydd. Den här bilden måste ni förstora upp så att ni kan läsa den och bli glad i själen, hoppas att det var ett vackert bröllop. 

Taggad , , , , , , , ,

Kommentera

