Hängrännor en färdigställd punschveranda

Utryckning blev det idag, väderprognoserna visar regn och kanske snö!? på Fredag så när en arbetskamrat vars hängrännor hade tagit mycket stryk efter vinters all snö behövde hjälp att rikta upp dem igen så var det klart att jag tackade ja. Jag blev för första gången upphissad i en traktorskopa, där stod jag med en skiftnyckel i varje hand och riktade rännor som aldrig förr. Hur jag kunde vara så dum att inte låta honom ta ett kort när jag stod där uppe och höll på för fullt förstår jag inte än!! Det blev i alla fall ett helt klart godkänt jobb och efter en liten kaffepaus så satte vi igång med att sätta ihop hans nyinköpta timmerbord och det krävdes även om man inte kan tro det lite tankeverksamhet. 

Den andra soffan och i och med det även hela balkongen blev idag kl 17:26 färdigställd, invigningen är redan avklarad efter att Ahlen kom förbi på en liten kvällspunsch, vi fick till och med ungefär 3 minuter kvällssol. Nu har han gått hem och kollat på fotboll, inne på soffan ligger min soulmate Josefin och väntar på mig men innan jag ska gå in till henne ska jag lyssna på den i alla fall just nu bästa sommarkvällslåten. 

Kommentera

