Tips

Nu när vädret är som det är ( jag tänker inte säga att det är dåligt ) så kan det vara både skönt och det enda man kan göra utan att bli blöt att ligga inne på soffan. Väl där tycker jag om att kolla på film, läsa en bok eller bara lyssna på riktigt hög musik och med det sagt så tänkte jag tipsa om 6 riktigt bra filmer, helt omedvetet så blev det just nu 6 stycken mer eller mindre våldsamma filmer. Om skjutvapen och krig inte riktigt är din ”grej” ( vem har egentligen de två grejerna som sin ”grej”? ) så kanske du precis som jag gillar att lyssna på musik på hög volym så därför tänkte jag lista lite musik också som vem som helst med Spotify kan hitta på. Sen ett tag sen har jag i stort sett bara på riktigt lyssnat på två artister och det är John Mayer som inte allt för längesen släppte ett nytt album ( Born and Raised ) som jag nu har lyssnat på otaliga gånger sen är det Dixie Chicks som jag inte kan få nog utav… 

Top ?? Musik i mina lurar just nu:

John Mayer – Walt Grace´s Submarine Test, January 1967

Dixie Chicks – Goodbye Earl

John Mayer – The Age Of Worry

John Mayer – Queen of California 

Dixie Chicks – There´s your Trouble

John Mayer – Something like Olivia

Dixie Chicks – Heartbreak Town

John Mayer – Shadow Days

Dixie Chicks – Not Ready to Make Nice*

Dixie Chicks – Cowboy Take me Away

* Källa: wikipedia. Gruppen skapade stor kontrovers då Natalie Maines vid en Dixie Chicks-konsert i London i mars 2003, tio dagar före Irakkriget startade, sa att de skämdes över att komma från samma delstat som USA:s president (Texas). Detta med anledning av George W. Bushs förberedelser att påbörja Irakkriget. Uttalandet ledde till att Dixie Chicks låtar slutade spelas av flera amerikanska radiostationer och även till dödshot mot Maines. 

Låten ” Not Ready to Make Nice” handlar om hela den här historien och allt de som hände efter, jag kan inte göra annat än att tycka om låten ännu mer efter att jag läst och hört talas om historien. 

I made my bed and I sleep like a baby,
With no regrets and I don’t mind saying,
It’s a sad sad story
When a mother will teach her daughter
that she ought to hate a perfect stranger.
And how in the world
Can the words that I said
Send somebody so over the edge
That they’d write me a letter
Saying that I better shut up and sing
Or my life will be over

 

 

Taggad , , , ,

Kommentera

