Barcelona #2

Så…vad har vi gjort idag då? Jo vi började att gå lite, sen gick vi lite till sen avslutade vi med att åka tunnelbana, fan vad jag älskar städer/ställen som har tunnelbana, allt fungerar så smidigt och snabbt. Jo…vi såg den där kyrkan som ”man bara måste se” den ligger ca 500 meter från vårat  hotell så det var nästan omöjligt att inte gå förbi där, ett sjukt imponerande bygge måste jag säga.Snackade lite med taxichauffören igår och han gav mig en snabb lektion, arkitekten som ritade och började bygga kyrkan ( sagrada familia) dog en bit in i bygget men eftersom alla ritningar redan var klara så har bygget fortsatt och färdigställningen planeras till 2026, tänk att som byggherre ropa in det kontraktet, ojojoj! 

Efter lite sightseeing i stan så tog vi oss tillslut ner till playan men eftersom vi inte hade tänkt bada så hade vi ju inte några strandgrejer med oss men vi hittade ändå ett ställe på stranden där vi satt perfekt och bara lyssnade på vågorna. Jag som är lite ”rädd” för solen behöll mestadels T-shirten på och klarade på så sätt också mig från att bränna mig, underförstått så brände sig alltså Josefin, men det var nog ändå rätt så lindrigt. Nu har jag bestämt mig, jag gillar sandstränder…så länge jag slipper sitta/ligga på dem, man får sand på alla ställen där det inte ska vara och det går ju fan inte att få bort! 

Taggad , , , , ,

6 thoughts on “Barcelona #2

  1. lena hedberg skriver:

    Låter hur mysigt som helst,hur blev ”nya” hotellet? Hörs då; Kram mamma Lena

  2. MickeC skriver:

    Ta och åk upp til OS-byn och kabinbanan upp till fortet på Montjuic. Fina utsikter därifrån.

  3. kentAA skriver:

    Schysst tshirt dude, du ser ju tight ut med den🙂

Kommentera

