Preparations

Bottenmete, kastmete, trolling, ismete etc är några former av fiske som jag i mina dagar har provat på men långrev är för mig en helt oprövad fiskemetod så när min fiske/arbetskollega ringde och frågade om jag var sugen att ”lägga lite krok” så NAPPADE jag direkt ( nej jag är inte göteborgare ). Den enda haken som fanns var att jag skulle stå för betet, i det här fallet mört och löja så det var inte mycket annat att göra än att konvertera spinnspöt till ett metspö, sätta sig vid hoån och meta. 

Det är brännbollsturnering i Torsåker i helgen om det är någon som missat det, ta med din bättre hälft och åk ner vettja! I år har mitt lag ett nytt namn och med det även nya tröjor, nu blev slutresultatet 10 ggr simplare än vad jag hade tänkt från början men vi har i alla fall matchtröjor. Julia, min svägerska som har ställt upp och varit med alla år utom första missar tyvärr årets turnering pga jobb men du ska veta att du kommer vara med i lagets hjärta ändå och så att du vet så har du en tröja som väntar på dig. Daniel ”Dille” Dilén däremot har gått över till ett konkurrerande lag och hade jag tänkt på det hade jag köpt en tröja med hans namn på och bränt upp i protest ( Jag skojar! eller? . 

 

2 thoughts on “Preparations

  1. martamathilda skriver:

    Bring it on;)
    /Faddes Flickor

Kommentera

