Mycket tänk och lite verkstad

Nu har det gått många dagar innan jag producerade något på den här bloggen, jag har minst tre gånger om dagen tänkt att just det där kanske skulle vara något att ta upp i bloggen men…nej. Vad har hänt då? Två kräftskivor har vi hunnit med i helgen, ett lamm har slaktats, Pluras kök har haft säsongspremiär med den nye sidekicken Måns Herngren och den skitsnygga sångerskan/gitarristen Maria Andersson och jag har för tredje gången i mitt liv varit med på råbocksjakt utan att skjuta något. 

Hur tänker man när man på en smal väg precis intill skogen i skymning kör 30 kilometer över hastighetsbegränsningen för att 10 minuter senare tvärstanna vid en korsning där du ser jättebra åt båda håll bara för att det råkar sitta en STOP-skylt just där? Det här kom jag på mig själv att göra någon dag här i helgen, risken att det händer en olycka borde vara större i det första exemplet. En fyra snart femårig kille sa till mig i lördags, ” – Fredda vet du varför man måste stanna här? – ja, vet du det din snorvalp tänkte jag (nej det gjorde jag verkligen inte, jag svarade bara med ett frågande – Nej?) – Jo det är för att det är en STOP-skylt ser du väl! ” Det är alltså djupt rotat i våran uppväxt, tydligen i alla fall i min att det är mer ok att köra som en dåre där risken att t.ex en viltolycka händer är ganska stor än att ge fan i att stanna vid en STOP-skylt. 

Jag fick vara med och slakta ett lamm igår, alla erfarenheter är bra erfarenheter och att man får lite gratis kött är ju aldrig fel…

Pluras kök då? STOR BESVIKELSE!!! Det är ju ett helt nytt program. Måns tar nästan över programledarrollen som han på papperet borde klara av mycket bättre än Plura men det känns knackigt och som att programmet aldrig riktigt kommer igång. Jag såg i introt att Petter någon gång under säsongen kommer att vara med som gäst men av lördagens program att dömma så hade han redan varit där eftersom det fanns foton på Petter på kylskåpet och en skumhand med texten ”fuck of nu kör vi” låg på hyllan med glasen. Jag hoppas att de program som visades i Lördags alltså spelades in i mitten av alla avsnitt men blev så pass dåligt att någon smart människa sa att – Det här kör vi som ett första program så att folk förstår att kvalitén kanske inte är på topp, Måns och Plura måste bli bekväma ihop mm. Jag tyckte om programmet, tolka mig rätt, jag tycker bara att förra säsongen var så jävla bra att förväntningarna är på topp och de blev inte riktigt uppnådda igår men det kommer, det kommer…

 

 

Kommentera

