Höst

Ledig igen då, 5 dagar som förhoppningsvis ( beroende på väder ) kommer att spenderas till största del i skogen. Det här är bästa tiden på året att vara utomhus, luften känns mycket friskare än på sommaren och man slipper det allra varmaste temperaturerna. 

Jag har här om dagen bokat in mig på en kurs för att ta jaktlicens i oktober, det blir en liten födelsedagspresent till mig själv ( jag ska ju klara det också i och för sig ) så den kommande månaden kommer att gå i pluggandets tecken men det ska väl förhoppningsvis vara värt det i slutändan. Förhoppningsvis så har jag efter den här hösten tackat nej till min sista slottsjakt med Calle. Tackade nej gjorde jag däremot inte när jag blev medbjuden på fågeljakt imorgon bitti.

Arbets/fiske/jaktkamraten och jag kom också överens om att vi nästa ledighet ska köpa några lådor lerduvor och ammunition, han vill skjuta in både sig själv och sin nya bössa och jag måste öva inför jägarexamen. 

Förhoppningsvis kommer det här imorgon läggas upp lite bilder på en lycklig hund och ett par fina fåglar. 

 

 

One thought on “Höst

  1. Mathilda skriver:

    Åh vilken rolig resa du har framför dig! Önskar att jag kunde göra om det:)

Kommentera

