Hopp!

Alltså inte som i att det finns hopp utan som i att nu blev det ett hopp i kalendern mellan uppdateringarna. Jag ska inte skylla på något så pass löjligt som att jag inte har haft tid…är det något jag har så är det tid! Viljan som man…i alla fall jag behöver för att skriva något här har helt enkelt inte funnits, jag vet inte om den finns mycket mer nu men jag vill i alla fall att viljan ska finnas, blev det rörigt nu? 

Snabb resumé vad som hänt sen den 19:e September. Regnet kom till Hofors, jag tog jägarexamen, jag fyllde 25 år, KentAA fyllde 35!!. 

Här om dagen såg jag filmen som jag hört mycket snack om, den heter ”Rock Of Ages” och är en musikal som innehåller rockmusik från 80 & 90-talet. Filmen i sig är om man tänker på handling och skådespelarinsatser en total katastrof! Tom Cruise gör sitt sämsta jobb sen ”Vanilla Sky” ( ja jag vet att rollen han spelar ska vara lite flummig och att det ska vara roligt men det blir helt enkelt inte bra) Alec Baldwin sjunger, väldigt lite men han gör det ändå. MEN!! musiken är sjukt bra och jag gillar verkligen filmen, på något sjukt sätt tack vare den.  ( förutom när Mr.Baldwin stämmer in ) Jag har många gånger när jag hört musik med några år på nacken sagt att ”Tänk om man varit ung på den tiden”  Jag är ung nu och vad är den populäraste musiken idag? Swedish House Maffia, Rihanna, David Guetta. Ingenting med den här musiken tilltalar mig! Kanske gör den det om 15-20 år när den har lika många år på nacken som Pat Benetars  Hit me with your best shot. Är ni med på hur jag tänker, alltså hade jag varit ung när den låten släpptes hade jag kanske tyckt lika lite om den som jag idag gör om Swedish House Maffias senaste singel. 

 

Taggad , ,

Kommentera

